Telia köpte Bonnier Broadcasting och fick TV4 samt C More med mera. Sedan blev det bråk om rättigheter med Tele2, som äger Com Hem. Nu har Com Hem släckt ner TV4 och C More. Men låt oss lämna striden därhän och fokusera på reaktionerna från populasen. TV-pundaren är nämligen rasande.
Nog är det så att man blir upprörd när man inte får vad man ”betalar för”. Självklart ska avtal hållas och företag ska uppfylla de förväntningar kunderna har på dem. Kan de inte göra det så ska man kompenseras. Allt detta är självklart, men det är ändå något som skaver när man tar del av det raseri som drabbat svensken då de inte längre kan få sin dagliga fix av TV4 mm.
De TV-beroende kunderna håller inte tand för tunga när de verbalt sliter Com Hem i stycken. Beroende är rätt ord ty de uppvisar samma desperata ilska som en pundare som saknar sin fix. Kanske tappade han sprutan så den gick sönder; kanske fanns inte langaren på plats. Nu skriker han ut sin vanmakt för han vet att han inte får det han behöver.
Jag känner igen det där. När man har jobbat som kundtjänst på diverse ställen så inser man vilka problem svenska folket har. Det kan vara en fakturaavgift, en fraktavgift, en försenad leverans tack vara feministisk snöröjning som man själv röstat fram. Men man inser inte att detta är konsekvenserna av egen dumhet och slapphet. Man blir skrämd när folk ringer och gråter för de inte ens vet vad dem har köpt.
Här inser man vilka problem folk har. Så länge det inte drabbar en själv i den vanliga vardagen så bryr man sig inte nämnvärt. Det vi kanske kan se som positivt är väl då om folk inte får sina wish paket eller TVn inte fungerar så kanske folk tillslut börjar göra något. Men då är jag lite för optimistisk.
Instämmer. Alla som jobbar eller har jobbat inom serviceyrken kan vittna om hur vansinniga svenskarna blir över småsaker.
Har själv många ggr retat mig på hur skogstokiga vissa blir för rena skitsaker, samtidigt som de är helt likgiltiga inför allt elände som drabbar vårt folk pga det politiska vanstyret.